21 marca w obchodziliśmy Dzień Kolorowej Skarpetki, który ma na celu zwrócenie uwagi na różnorodność i wyjątkowość każdej osoby. Dzieci przyszły do przedszkola w różnych, często niepasujących do siebie skarpetkach, co symbolizowało akceptację odmienności i tolerancję. Podczas zajęć rozmawialiśmy o tym, jak każdy z nas jest inny, ale wszyscy zasługujemy na szacunek i zrozumienie.
2 kwietnia natomiast, z okazji Dnia Świadomości Autyzmu, zorganizowaliśmy zajęcia mające na celu przybliżenie dzieciom tematu autyzmu. Rozmawialiśmy o tym, że dzieci z autyzmem mogą postrzegać świat trochę inaczej, ale to nie znaczy, że są gorsze. W ramach obchodów dzieci uczestniczyły w zajęciach, podczas których nauczyły się, jak okazywać wsparcie i zrozumienie osobom z autyzmem. Tego dnia wszystkie dzieci oraz pracownicy założyli niebieskie ubrania, symbolizujące solidarność z osobami z autyzmem.
Te zajęcia miały na celu rozwijanie empatii i wrażliwości na potrzeby innych, ucząc dzieci, jak być bardziej otwartymi na różnorodność.